(Bibelen 2011 © Bibelselskapet, gjengitt med tillatelse)

 
1
Evner
Jeg har fylt ham med Guds ånd, med visdom og innsikt og med kunnskap og dyktighet i alle slags håndverk, så han kan tenke ut og lage kunstferdige arbeider i gull, sølv og bronse, slipe steiner til innfatning, skjære ut i tre og utføre alle slags håndverksarbeid.
2Mos 31:3-5
 
2
Overflod
For Herren din Gud vil velsigne deg, slik han har lovet deg. Du skal låne ut til mange folkeslag, men selv skal du ikke låne. Du skal herske over mange folkeslag, men de skal ikke herske over deg.Om det er en fattig blant dine landsmenn i en av byene i det landet Herren din Gud vil gi deg, da skal du ikke være hardhjertet og ikke lukke hånden for din fattige bror.
5Mos 15:6-7
 
3
Engler
Herrens engel slår leir
rundt dem som frykter ham.
Han frir dem ut.
Sal 34:8
 
4
Forsikring
Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Joh 14:18
 
5
Autoritet
Ja, jeg har gitt dere makt til å tråkke på slanger og skorpioner og makt over alt fiendens velde. Ingenting skal skade dere. Luk 10:19
 
6
Kirke
På samme måte er vi alle én kropp i Kristus, men hver for oss er vi hverandres lemmer. Rom 12:5
 
7
Tillit
Og jeg er trygg på at han som begynte sin gode gjerning i dere, skal fullføre den – helt til Jesu Kristi dag. Fil 1:6
 
8
Utfrielse
Herren skal også redde meg fra alt ondt og frelse meg inn i sitt himmelske rike. Ham være ære i all evighet! Amen. 2Tim 4:18
 
9
Evig ære
Salig er det mennesket som holder ut i fristelser. For når han har stått sin prøve, skal han få livets seierskrans, som Gud har lovet dem som elsker ham. Jak 1:12
 
10
Evig liv
For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Joh 3:16
 
11
Tro
Apostlene sa til Herren: «Gi oss større tro!» Herren svarte: «Om dere hadde tro som et sennepsfrø, kunne dere si til dette morbærtreet: ‘Rykk deg opp og slå rot i havet!’ Og det skulle adlyde dere. Luk 17:5-6
 
12
Guds trofasthet
Gud er ikke et menneske, så han lyver,
et menneskebarn, så han skifter sinn.
Gjør han ikke det han sier,
holder han ikke det han lover?
4Mos 23:19
 
13
Familie
Gud lar ensomme finne et hjem,
han fører fanger ut til lykke og trivsel,
men opprørere må bo i et øde og avsvidd land.
Sal 68:7
 
14
Familie
Barn er en gave fra Herren,
livsfrukt er en lønn.
Sal 127:3
 
15
Favør
Når kongens ansikt lyser, er livet berget,
hans velvilje er som en sky med vårregn.
Ordspr 16:15
 
16
Samfunn med Gud
Herren selv skal gå foran deg. Han skal være med deg. Han svikter deg ikke og forlater deg ikke. Vær ikke redd og mist ikke motet!
5Mos 31:8
 
17
Tilgivelse
For dersom dere tilgir menneskene de misgjerningene de har gjort, skal også deres himmelske Far tilgi dere. Matt 6:14
 
18
Frihet fra frykt
For Gud ga oss ikke en ånd som gjør motløs; vi fikk Ånden som gir kraft, kjærlighet og visdom. 2Tim 1:7
 
19
Frihet fra bekymring
Kast all deres bekymring på ham, for han har omsorg for dere. 1Pet 5:7
 
20
Vennskap
En venn viser alltid kjærlighet,
en bror er født til å hjelpe i nød.
Ordspr 17:17
 
21
Vennskap
Ingen har større kjærlighet enn den som gir livet for vennene sine. Dere er mine venner hvis dere gjør det jeg befaler dere. Joh 15:13-14
 
22
Bære mye frukt
Han er lik et tre plantet ved rennende vann.
Det gir frukt i rett tid, og løvet visner ikke.
Alt han gjør, skal lykkes. Sal 1:3
 
23
Nåde
Så langt som øst er fra vest,
tar han syndene våre bort fra oss.
Som en far er barmhjertig mot sine barn,
er Herren barmhjertig mot dem som frykter ham.
For han vet hvordan vi er skapt,
han husker at vi er støv.
Sal 103:12-14
 
24
Veiledning
Han lar de hjelpeløse ferdes rett
og lærer dem sin vei. Sal 25:9
 
25
Lykkelighet
Ha din lyst og glede i Herren,
så gir han deg alt ditt hjerte ber om!
Legg din vei i Herrens hånd!
Stol på ham, så griper han inn.
Sal 37:4-5
 
26
Helse
Velsign Herren, min sjel!
Glem ikke alt det gode han gjør.
Han tilgir all din skyld
og leger alle dine sykdommer.
Sal 103:2-3
 
27
Himmelen
Og jeg hørte fra tronen en høy røst som sa:
«Se, Guds bolig er hos menneskene.
Han skal bo hos dem,
og de skal være hans folk,
og Gud selv skal være hos dem.
Han skal være deres Gud.
Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne,
og døden skal ikke være mer,
heller ikke sorg eller skrik eller smerte.
For det som en gang var, er borte.»
Åp 21:3-4
 
28
Den Hellige Ånd
Når selv dere som er onde, vet å gi barna deres gode gaver, hvor mye mer skal ikke da Far i himmelen gi Den hellige ånd til dem som ber ham!» Luk 11:13
 
29
Den Hellige Ånd
Men Talsmannen, Den hellige ånd, som Far skal sende i mitt navn, skal lære dere alt og minne dere om alt det jeg har sagt dere. Joh 14:26
 
30
Håp
Du er mitt håp, min Herre og Gud,
min trygghet fra jeg var ung.
Sal 71:5
 
31
Inspirasjon
Men det er ånden som er i mennesket,
Den veldiges pust, som bringer innsikt.
Job 32:8